VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici
ŘŠ-022.3 Stravování dětí v předškolním věku 1.část
Záměr celku: Jídlo není pouze nutností k přežití, pro dítě je také zdrojem příjmu základních živin, vitamínů a minerálních látek nutných pro stavbu těla, růst kostí, vývoj tkání i imunitního systému. Předškolní období je také nazýváno obdobím „nutriční osobnosti dítěte“, kdy vliv výživy, kterou dítě přijímá, je velmi výrazný k vytvoření stravovacího chování dítěte. Výživa se však stává také významným sociálním a kulturním činitelem a prostředkem výchovy.
Pedagogové v mateřské škole i kolektiv ostatních dětí mají velký vliv na formování postojů dítěte ke stravování. Je tedy nutné vědět, na co se při stravování předškoláků zaměřit, jakými vývojovými stádii procházejí stravovací návyky dětí a jakým způsobem ovlivňuje dítě v utváření vztahu k příjmu potravy mateřská škola. Klíčové pojmy: Vyvážená strava, společné stravování, stravování a škola, potravinové averze a preference, vývoj stravovacích návyků, výživové chování dítěte.