Balíček obsahuje obě publikace: Hrátky s kocourem Tomem aneb než půjdu do školy a Hrátky s kocourem Tomem aneb než půjdu do školy II.
V publikacích najdete hry, aktivity a pracovní listy na ověření úrovně školní zralosti a rozvoj školní připravenosti.
První díl publikace Hrátky s kocourem Tomem aneb než půjdu do školy nabízí pedagogům i rodičům předškoláků nejen základní teoretická východiska o školní zralosti a připravenosti, ale především blíže popisuje jednotlivé oblasti důležité pro školní zralost dítěte. Publikace rovněž poskytuje základní informace o odkladu školní docházky v návaznosti na platnou legislativu.
Praktická část publikace přináší zajímavé náměty a nápady pro rozvíjení školní připravenosti v jednotlivých oblastech nutných pro kognitivní rozvoj dítěte.
Aktivity a hry se dotýkají oblastí:
•rozvoj řeči
•rozvoj sluchového vnímání
•rozvoj zrakového vnímání
•rozvoj předpočetních pojmů
•rozvoj vnímání prostoru
•rozvoj vnímání času
Vedle her a aktivit pro rozvoj školní připravenosti publikaci cíleně doplňuje 50 pracovních listů vhodných pro kopírování. Děti v části s pracovními listy provází kocour Tom a jeho kočičí kamarádka Míca. Zvířecí kamarádi se pro děti stávají zajímavou motivací i díky velmi zdařilým ilustracím připomínajícím pohádkovou knížku.
Ukázka
Formát: A4, volné listy v originálních kartonových deskách 100 stran.
V druhém díle Hrátky s kocourem Tomem aneb než půjdu do školy II, který volně navazuje na první se nově nabízí i kapitoly, které se věnují smyslům (čichu, chuti, hmatu), ale také sociálním dovednostem. Každou teoretickou kapitolu uzavírají praktické náměty na hry a činnosti s dětmi rozvíjející danou oblast.
Aktivity a hry rozvíjející jednotlivé oblasti a dovednosti předškoláka v této publikaci jsou doplněny i metodickými radami, které mají učitelce napomoci s přípravou či organizací aktivity. Zpravidla se při realizaci využívají jednoduché pomůcky a potřeby, často se jedná o běžné předměty a hračky, které se používají v každé mateřské škole.
50 pracovních kopírovatelných listů se zaměřuje především na sluchové a zrakové vnímání, podporu předpočetních představ, zrakové paměti a pozornosti. Tyto nové pracovní listy představují již náročnější varianty a obměny téhož zadání úkolu.
Ukázka
Autorkou obou publikací je Renata Špačková, zkušená ředitelka MŠ a autorka mnoha metodik, publikace ilustrovala výtvarnice Šárka Svobodová.
Formát: A4, volné listy v originálních kartonových deskách 100 stran.