Fonematické rozlišování hlásek
Pracovní sešit je zaměřen na fonematickou identifikaci a diferenciaci hlásek, Š, Z, Ž, C, Č, L, R, Ř, K, T a Ť, Ď, Ň, které jsou nutnou podmínkou pro úspěšnou fixaci nacvičovaných hlásek a jejich postupné autentické používání v běžné řeči.
Všechny úkoly v pracovním sešitu jsou prověřené v praxi samotnými dětmi. Úkoly jsou zaměřeny především na fonematické uvědomování a rozlišování. Vycházejí ze skutečnosti, že pokud dítě hlásku fonematicky nerozliší, nepoužívá ji pak v mluvní praxi, i když ji při cíleném cvičení již třeba celkem zvládá. Na jednotlivé hlásky či skupiny hlásek je vždy samostatný pracovní list s dějovým obrázkem a úkoly. V jednotlivých úkolech se obracíme přímo na děti.
Ke každému pracovnímu listu – obrázku – patří příloha s pexesem, které si může dítě z pracovního sešitu vystřihnout a rozstříhat na kartičky.
Pracovní sešit vznikl na základě spolupráce klinické logopedky, kterou i po více než dvaceti letech tato práce baví, a malířky, maminky dítěte, která byla očitou svědkyní zdolávání úskalí terapie při mnohočetné patlavosti. Pracovní sešit je primárně určen dětem ve věku 5–7 let, ale lze jej využít i s dětmi mladšími či klienty s různými vývojovými vadami řeči.