Školní pohybovník

Výrobce: INFRA, s.r.o.
Dostupnost: Skladem
Kód: INF02971
Dodací lhůta: Ihned
359 Kč
decrease increase
Sdílet
Cílem předkládané publikace je nabídnout cvičení z oblasti zdravotní tělesné výchovy k využití ve výuce žáků prvního stupně základních škol. Autorka se v ní věnuje pohybovým chvilkám, které je vhodné zařazovat do výuky a tělesné výchovy. Najdete zde popsané výchozí pozice, ze kterých cviky vychází, nácvik dechových cvičení a pak zásobník uvolňovacích a protahovacích cviků. Publikaci mohou využít nejen učitelé základní školy bez ohledu na jejich aprobaci, ale i rodiče, případně pohyboví lektoři. Publikace není odbornou literaturou, má být praktickým průvodcem v aplikování zdravotní tělesné výchovy do praxe na základních školách.

U dětí mladšího školního věku ještě není pozdě zahájit (nebo prohlubovat) cílené učení a upevňování návyků zdravého pohybu. Mnohé návyky má každé dítě osvojené z prostředí domova a z mateřské školy, avšak s příchodem na základní školu se režim dítěte výrazně mění a s ním i pohybové návyky, u kterých převažuje např. dlouhodobý sed ve školní lavici, často bez známky kompenzace. 

Publikace představí základní zákonitosti a důležité základy, na kterých je nutné při rozvoji pohybu u dětí stavět. Vše je směřováno především do prostředí školy, což lze v modifikované podobě zařadit i do volnočasových aktivit nebo do prostředí domova. Publikace se věnuje pohybovým chvilkám, které je vhodné zařazovat do výuky a tělesné výchovy.

Velká část textu je zpracována na základě vlastních letitých zkušeností autorky z práce s dětmi v oblasti pohybu na různých úrovních. Především ukázky a poznatky z praxe mohou čtenářům představit střízlivější pohled na situaci týkající se pohybu dětí. 

Autorka Martina Souralová je vystudovaný pedagog v oboru přírodopis a výchova ke zdraví. Několik let se věnuje mladým sportovcům jako trenérka. Založila vlastní pohybový program „Gram pohybu“, který se zaměřuje na rozvoj pohybové gramotnosti. V rámci programu realizuje rozmanité pohybové lekce pro děti i dospělé, školí žáky i pedagogy na základních a v mateřských školách a také se věnuje vlastním seminářům s tematikou pohybu a pohybového aparátu, které jsou určeny pro širokou veřejnost i uzavřené skupiny. Věří v pohyb jako účinnou prevenci, prostředek k relaxaci i zábavě.

Formát: 165 x 240 mm
96 stran


Recenze:

"V době přehlcené technickými vymoženostmi, sedavým způsobem života a sníženou pohybovou aktivitou dochází k problémům s podpůrně pohybovým systémem mnohem častěji než v dobách dřívějších, a to nejen u dospělých, ale už i u dětí. Publikace „Školní pohybovník“ autorky Martiny Souralové je aktuální, záslužnou a v současné době potřebnou publikací, ve které je věnována pozornost problematice držení těla a svalových nerovnováh (dysbalancí). „Školní pohybovník“ se zaměřuje především na jednoduchá cvičení realizovatelná v době pobytu dětí ve školním zařízení, kdy je jejich přirozená pohybová aktivita omezena plněním školních povinností. Autorka na základě svých zkušeností předkládá nabídku kompenzačních cvičení a pohybových her, které je možné zařadit jako prevenci vad držení těla do výuky. Cvičení jsou doplněna názornými fotografiemi. Bonusem a nedílnou součástí publikace jsou i kapitoly věnované držení těla pedagogů a jejich motivaci k preventivním i nápravným cvičením při svalových dysbalancích. Nezbývá než přát, aby „Školní pohybovník“ našel „své cvičence“ v řadách široké veřejnosti."

Mgr. Hana Šeráková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta MUNI

"Předkládaná publikace představuje zásobník cviků a námětů, které mohou pedagogičtí pracovníci využít pro inspiraci, když při práci s dětmi zařazují prvky zdravotní tělesné výchovy. Pohyb je ve vzdělávání nesmírně důležitým nástrojem, který má být využíván hojně a cílevědomě. Zdravotně zaměřený pohyb rozvíjí u dětí psychomotorickou koordinaci, tělesné schéma i sebevědomí. Využití základních pilířů prevence pohybových poruch, tedy využití pohybu, korekce držení těla, práce s myslí (relaxace a podpora tělesného sebeuvědomění), s dechem, tvoří základ jak pro využití přímo ve škole, tak – a zejména – pro podporu zdravých návyků a výchovu ke zdravému životnímu stylu v průběhu dalšího života. Věřím, že předkládaná publikace si najde své čtenáře a přispěje k rozvoji dalšího zájmu o podporu zdraví dětí prostřednictvím pohybu. Protože pohyb znamená život a ke komplexnímu rozvoji dětí neodmyslitelně patří."

PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D.
Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy



Cílem předkládané publikace je nabídnout cvičení z oblasti zdravotní tělesné výchovy k využití ve výuce žáků prvního stupně základních škol. Autorka se v ní věnuje pohybovým chvilkám, které je vhodné zařazovat do výuky a tělesné výchovy. Najdete zde popsané výchozí pozice, ze kterých cviky vychází, nácvik dechových cvičení a pak zásobník uvolňovacích a protahovacích cviků. Publikaci mohou využít nejen učitelé základní školy bez ohledu na jejich aprobaci, ale i rodiče, případně pohyboví lektoři. Publikace není odbornou literaturou, má být praktickým průvodcem v aplikování zdravotní tělesné výchovy do praxe na základních školách.

U dětí mladšího školního věku ještě není pozdě zahájit (nebo prohlubovat) cílené učení a upevňování návyků zdravého pohybu. Mnohé návyky má každé dítě osvojené z prostředí domova a z mateřské školy, avšak s příchodem na základní školu se režim dítěte výrazně mění a s ním i pohybové návyky, u kterých převažuje např. dlouhodobý sed ve školní lavici, často bez známky kompenzace. 

Publikace představí základní zákonitosti a důležité základy, na kterých je nutné při rozvoji pohybu u dětí stavět. Vše je směřováno především do prostředí školy, což lze v modifikované podobě zařadit i do volnočasových aktivit nebo do prostředí domova. Publikace se věnuje pohybovým chvilkám, které je vhodné zařazovat do výuky a tělesné výchovy.

Velká část textu je zpracována na základě vlastních letitých zkušeností autorky z práce s dětmi v oblasti pohybu na různých úrovních. Především ukázky a poznatky z praxe mohou čtenářům představit střízlivější pohled na situaci týkající se pohybu dětí. 

Autorka Martina Souralová je vystudovaný pedagog v oboru přírodopis a výchova ke zdraví. Několik let se věnuje mladým sportovcům jako trenérka. Založila vlastní pohybový program „Gram pohybu“, který se zaměřuje na rozvoj pohybové gramotnosti. V rámci programu realizuje rozmanité pohybové lekce pro děti i dospělé, školí žáky i pedagogy na základních a v mateřských školách a také se věnuje vlastním seminářům s tematikou pohybu a pohybového aparátu, které jsou určeny pro širokou veřejnost i uzavřené skupiny. Věří v pohyb jako účinnou prevenci, prostředek k relaxaci i zábavě.

Formát: 165 x 240 mm
96 stran


Recenze:

"V době přehlcené technickými vymoženostmi, sedavým způsobem života a sníženou pohybovou aktivitou dochází k problémům s podpůrně pohybovým systémem mnohem častěji než v dobách dřívějších, a to nejen u dospělých, ale už i u dětí. Publikace „Školní pohybovník“ autorky Martiny Souralové je aktuální, záslužnou a v současné době potřebnou publikací, ve které je věnována pozornost problematice držení těla a svalových nerovnováh (dysbalancí). „Školní pohybovník“ se zaměřuje především na jednoduchá cvičení realizovatelná v době pobytu dětí ve školním zařízení, kdy je jejich přirozená pohybová aktivita omezena plněním školních povinností. Autorka na základě svých zkušeností předkládá nabídku kompenzačních cvičení a pohybových her, které je možné zařadit jako prevenci vad držení těla do výuky. Cvičení jsou doplněna názornými fotografiemi. Bonusem a nedílnou součástí publikace jsou i kapitoly věnované držení těla pedagogů a jejich motivaci k preventivním i nápravným cvičením při svalových dysbalancích. Nezbývá než přát, aby „Školní pohybovník“ našel „své cvičence“ v řadách široké veřejnosti."

Mgr. Hana Šeráková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta MUNI

"Předkládaná publikace představuje zásobník cviků a námětů, které mohou pedagogičtí pracovníci využít pro inspiraci, když při práci s dětmi zařazují prvky zdravotní tělesné výchovy. Pohyb je ve vzdělávání nesmírně důležitým nástrojem, který má být využíván hojně a cílevědomě. Zdravotně zaměřený pohyb rozvíjí u dětí psychomotorickou koordinaci, tělesné schéma i sebevědomí. Využití základních pilířů prevence pohybových poruch, tedy využití pohybu, korekce držení těla, práce s myslí (relaxace a podpora tělesného sebeuvědomění), s dechem, tvoří základ jak pro využití přímo ve škole, tak – a zejména – pro podporu zdravých návyků a výchovu ke zdravému životnímu stylu v průběhu dalšího života. Věřím, že předkládaná publikace si najde své čtenáře a přispěje k rozvoji dalšího zájmu o podporu zdraví dětí prostřednictvím pohybu. Protože pohyb znamená život a ke komplexnímu rozvoji dětí neodmyslitelně patří."

PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D.
Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy



Specifikace produktů
Předmět ZŠTělesná výchova
Určeno proHolka
Určeno proKluk
VěkOd 6 let
VěkOd 8 let
VěkOd 11 let
*
*
*
Specifikace produktů
Předmět ZŠTělesná výchova
Určeno proHolka
Určeno proKluk
VěkOd 6 let
VěkOd 8 let
VěkOd 11 let
Další oblíbené a podobné produkty
Filtry
Sort
display